Futency stärker upp ledningsgruppen med ny creative director
Futency satsar på det kreativa arbetet och stärker sin ledningsgrupp med en ny creative director. Emma Eklund, som varit art director på byrån sedan 2018, tar klivet in i rollen som CD för att möta de allt större uppdragen som byrån nu tar sig an. Ledningen består sedan tidigare av vd och ägare Natalia Brynte samt operativ chef Camilla Lagerwall.
– Vi har, precis som många i branschen, gått igenom en utmanande period men kommer nu ut på andra sidan positiva på vad framtiden har att erbjuda och redo att satsa framåt, säger Camilla Lagerwall, operativ chef och fortsätter: Vi har rekryterat internt eftersom vår kultur är en så central del av vår framgång, och Emma är en kulturbärare som har varit med oss nästan från början.
Emma Eklund tar plats i ledningsgruppen med lång erfarenhet och en tydlig vision för Futencys kreativa utveckling.
– Jag ser fram emot att kunna vara med och höja ribban, pusha gränser och skapa en miljö där kreativ spontanitet och mod får utrymme. Vi vill hjälpa våra kunder att våga bryta algoritmernas makt och gå från optimering till att istället skapa mänsklig och underhållande reklam som utmanar, säger Emma Eklund.
Natalia Brynte, vd och ensam ägare, menar att rekryteringen av Emma in i ledningsgruppen markerar nästa steg i byråns fortsatta resa mot större och mer kreativa uppdrag.
– För två år sedan satte vi en ny strategisk riktning för att kunna konkurrera med större byråer. Den nya ledningsgruppen speglar den utvecklingen. Med Emma ombord får vi den kreativa kraft vi behöver för att fortsätta växa och leverera kreativ höjd och effekt, avslutar Natalia Brynte.