Vi söker en Social Media Manager med medieköpsvana (föräldravikariat)
Har du känsla för sociala medier och vet hur man får innehåll att engagera – samtidigt som du är trygg i att sätta upp och optimera kampanjer? Då kan det vara dig vi söker. Vi letar efter en nyfiken och driven Social Media Manager med medieköpsvana som vill kliva in under en av våra kollegors föräldraledighet. Hos oss blir du en central del av teamet – du planerar, sätter upp och optimerar kampanjer i sociala medier och förvandlar insikter till rekommendationer som lyfter både innehåll och resultat.
Om rollen
Det här är en roll för dig som förstår hur man balanserar data med mjuka värden, och som kan översätta siffror och insikter till åtgärder som våra kreatörer och kunder kan jobba vidare med. Dina uppgifter kommer att inkludera:
Insiktsarbete
Analysera kampanjresultat och identifiera mönster, insikter och möjligheter
Ta fram rekommendationer till våra kreatörer i enlighet med kundens strategi
Presentera rekommendationer både internt och externt
Medieplanering och -köp
Hantera både organic och paid social i t.ex. Meta och TikTok – från enklare boostningar till större awarenesskampanjer
Göra budgetfördelning och kanalval med fokus på både räckvidd och relevans
Följa upp och rapportera kampanjresultat enligt etablerade mallar och benchmarks
Ta fram ramverk för benchmarks och rapportmallar
Rådgivning och bollplank
Vara ett bollplank och rådgivare till kunder inom digital strategi och sociala medier
Hjälpa kunder och kreatörer att förstå samspelet mellan innehåll, målgrupp, kanal och affärsmål
Delta i uppstartsmöten, workshops och strategiarbete
Vi tror att du:
Har minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring
Har intresse för sociala medier och trender
Förstår samspelet mellan data, algoritmer och mjuka värden
Är van att jobba med olika typer av organisationer – från stora internationella varumärken till offentlig sektor
Har förmåga att ta helhetsgrepp, men också dyka ner i detaljerna när det behövs
Är van att skriva rapporter och underlag för innehålls- och mediebeslut
Har mycket god svenska och engelska i tal och skrift
Bonus om du också har erfarenhet av:
FMCG eller retail
Communitystrategi
Praktiskt
Omfattning: 80%, med flexibilitet. Vissa veckor kan vara mer intensiva, andra mindre.
Period: Oktober 2025 - augusti 2026, med eventuell möjlighet till förlängning.
Plats: Möjlighet till hybridarbete, även om vi helst ser att du kan vara på plats för att maximera samarbetet med vårt härliga gäng.
Form: Konsult, frilans eller visstidsanställning – vi är öppna för för diskussion
Om Futency
Futency är en strategisk reklambyrå och kreativ partner till varumärken som vill tänka om, tänka nytt och tänka längre. Vi hjälper våra kunder att navigera rätt – med kreativitet, fingertoppskänsla och affären i åtanke.
Vi är ett tight team med låga trösklar, högt i tak och nära till skratt. Hos oss får du stort utrymme att påverka och utvecklas i en miljö som värderar samarbete, nyfikenhet och kvalitet.
Vad vi erbjuder:
En stimulerande och kreativ arbetsmiljö i centrala Malmö
Personlig utveckling genom kompetensutveckling och vidareutbildning
Inspirerande arbetsmiljö med moderna verktyg och teknik
Regelbundna sociala aktiviteter och teambuilding
Ansökan
Är du den vi söker? Skicka ditt CV, en kort presentation av dig själv och din erfarenhet till people@futency.se.
Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur du kan bli en del av vårt fantastiska team!